Thursday, December 1, 2011

Amerikanblondi

Minulla on hyvä luottokampaaja Suomessa. Olen viimeisten n15 vuoden aikana myös "pettänyt", eli käynyt hakemassa uusia näkemyksiä muualta, mutta palaan aina hänen luokseen.

Välttääkseni juurikasvuhirviö-ilmiötä, oli aika löytää täältä kampaaja. Sain luotettavan suosituksen eräältä suomalaisrouvalta ja hardcore suunnistuksen jälkeen löysin perille. En vieläkään omista GPSää. Miksi? En tiedä, ehkä siksi, etten GPSn avulla opi mitään. Tykkään kartoista; hahmottaa missä olen ja minnepäin menossa. Käytän myös paperikalenteria elektronisen sijaan. Piirrän sinne eriväritusseilla, jotta se näyttää kivemmalta. Ihanan konkreettista.(ja kyllä, käytän nykyteknologiaa ja työskentelen IT-alalla.)

Kaikella kunnioituksella kampaajia kohtaan, olen heistä erittäin kiitollinen ja riippuvainen, mutta he ovat kyllä ihan oma lajinsa. Lähes poikkeuksetta he dumaavat edellisen työn ja ehdottavat uutta, omaansa. Tämä ei ollut poikkeus.

Olen tyypillisellä suomalaisella värityksellä varustettu; hailakan siniharmaat silmät hiekkatien väriseen tukkaan yhdistettynä. Täten käytänkin kampaajan palveluita hyvin säännöllisesti hakemassa kirkastusta olemukseeni. Omaan myös aika vaalean ihon, joka on tietty parhaimillaan siinä tammi-helmikuussa. NOOOT. Hello ihanat itseruskettavat tuotteet.

Ainaiseen vaaleuteen kyllästyneenä, kokeilin kerran tummempaa kuontaloa. Se oli mielestäni tosi ok, vaikka jouduinkin katsomaan itseäni aina pariin kertaan peilistä ihan vaan varmistaakseni, että se olen minä. Omituista, että sen tummemman tukan mukana ei siunautunut 20 cm lisää säärtä, pisamia, tummia silmäripsiä ja kulmia yhdistettyinä vihreänruskeisiin silmiin, tai sen puoleen muitakaan Cindy Crawford-tyyppisiä piirteitä. Totuuden nimissä, sen ajan valokuvia katsellen mietin what-the-hell-was-I-thinking? Muutoshaluisena löysin helpomman tien ja päädyin käyttämään ruskeita piilolinssejä ja jatkoin vaaleana. Toimii. Suosittelen. Täällä muuten noihin, yllämainittuihin 180-senttisiin brunetteihin, törmää usein. Siinä sitä sitten olmina vieressä, ohuine hiuksineen persjalkaisena. Mahtavaa.

Kampaajalle; istuin ja kuuntelin kohtaloani. Hän piti minua niin vaaleana, että ihmetteli miksi minulle yleensäkään oli käytetty valkaisuaineita. Hän ehdotti, että antaisimme oman sävyni kasvaa. Jaa, mietin, nyt minusta vasta juurikasvuhirviö tuleekin. En tiedä ketään Kim Basingerin, Meg Ryanin ja SJP:n lisäksi, kuka näyttäisi tosi hyvältä juurikasvussa. Hän lupaili, että kyllä tästä vaalea tulee, mutta ei vaalenneta. ?

Foliot päässä istumisen jälkeen alta paljastui vaalea pehko. (ei tosin ihan vielä niin vaalea kuin kuvassani;)Raita-aineen sijaan laittoi jonkun kevythuuhtelun, mutta aplikoi sen sillä virkkuukoukun näköisellä systeemillä ja tulos on mahtava! Tukka kiittää vähemmistä kemikaaleista. Hän myös suoristi tukkani ja se kiilsi enemmän kuin koskaan. Tosin vain hetken. Kostea ilma toi esille sille tyypillisen puudelipörrön. Varasin heti uuden ajan. Mietin josko kokeilisi Brasilian Blowouttia? Olen kuin tuo ylhäällä oikealla. Ja joo, ei musta silti Demi Moorea tule.

Tataa!
ps tilasin viime keväänä Moroccan oilia, ehkä just toi Demi mielessä;) On aivan liian raskas tyypilliseen suomalaiseen tukkaan. Tukka lässähtää ja on heti likaisen oloinen. Myös sarjan light versio, shampoo ja hoitoaine aiheutti ainakin minulle ihan jotain muuta kuin ilmavuutta...

No comments:

Post a Comment